Η Neshamah σχετίζεται με την Geburah, στο όριο μεταξύ της ανώτερης τριάδας και του υπόλοιπου Δέντρου της Ζωής. Τα χαμηλότερα επτά σεφιρώθ αντιπροσωπεύουν το πνεύμα, την ψυχή και το σώμα μας. Οι τρεις παραπάνω είναι ο Θεός: Πατέρας, Υιός, Άγιο Πνεύμα. Μπράμχα, Βισνού, Σίβα. Dharmakaya, Nirmanakaya, Sambhogakaya. Αυτές οι τρεις δυνάμεις είναι η θεότητα. Για να το αντιληφθούμε αυτό απαιτείται ανάπτυξη.
Ο Θεός είναι πάντα εδώ μέσα μας, αυτή τη στιγμή. Αλλά μπορείτε να το δείτε; Ξέρετε πώς να το δείτε; Είναι εδώ. Αυτή τη στιγμή. Αλλά το αντιλαμβάνονται τα μάτια σας; Όχι μόνο τα φυσικά σας μάτια, η συνειδητότητά σας. Μπορείτε να δείτε αυτό το φως; Δεν είναι απλώς μια πεποίθηση, είναι ένα φως, μια νοημοσύνη που βρίσκεται μέσα στα πάντα. Το Neshamah είναι αυτό που σου δίνει τη δυνατότητα να το δεις.
«Το נשמת (νεσαμά) του אדם (Αδάμ, άνθρωπος) είναι λυχνάρι του יהוה (Ιεχωβά), που ερευνά όλα τα εσωτερικά μέρη της κοιλιάς».—Παροιμίες 20:27
Το φως της θεότητας λάμπει, αλλά δεν το βλέπουμε. Η Neshamah είναι το λυχνάρι που προβάλλει αυτό το φως.
Σε αυτό το απόσπασμα εξηγεί ότι neshamah είναι ο τρόπος με τον οποίο ο Θεός λάμπει φως σε «όλα τα εσωτερικά μέρη της κοιλιάς», το οποίο δείχνει τη νεφές, την όρεξή μας. Ωστόσο, δείχνει επίσης το υποσυνείδητο.
Για να δούμε αυτό το φως, πρέπει να αφυπνίσουμε τη συνείδηση, και ο τρόπος για να την αφυπνίσουμε είναι ακούγοντας την καθοδήγηση που παίρνουμε από τη συνείδηση.
Θεότητα (φως) > Neshamah (πνευματική όραση) > Ruach (ηθική αντίληψη) > Nephesh
Εκπαιδεύοντας τον νεφές να ακούει το ρουάχ και να κάνει το σωστό, το ρούαχ μπορεί να παρέχει την καθοδήγηση που παίρνει από τη νεσάμα, η οποία παίρνει αυτή την καθοδήγηση (φως) από τη θεότητα. Ακούγοντας συνεχώς τη συνείδησή σας, όλα αυτά τα μέρη συνδέονται μεταξύ τους. Τελικά, αυτό το φως γίνεται πολύ καθαρό και ορατό στην ψυχή σας.
Το λυχνάρι του Θεού μέσα μας είναι neshamah. Αν θέλετε να ανάψετε αυτό το λυχνάρι και να δείτε τη θεότητα, εξαρτάται από εσάς να το κάνετε. Ο Θεός δεν το κάνει αυτό για σένα. Ο Θεός μας έδωσε νεφές, ρουάχ και νεσαμά επειδή τις χρειαζόμαστε για να αναπτυχθούν. Τότε μας δίνεται η ενέργεια και χρησιμοποιούμε αυτή την ενέργεια σύμφωνα με το πώς θεωρούμε κατάλληλο. Έχουμε ελεύθερη βούληση.
«Κάθε ψυχή [νεφές] ας καθοδηγείται από την ανώτερη εξουσία [δύναμη επιλογής· Δύναμη, συνείδηση: Νεσαμά και Ρουάχ]».—Ρωμαίους 13:1
Έχουμε ελεύθερη βούληση να πάρουμε αποφάσεις και να επιλέξουμε τον δικό μας δρόμο. Αν επιλέξετε να τροφοδοτήσετε τις επιθυμίες σας, τότε θα πάρετε ακριβώς αυτό που πάντα παίρνατε από αυτές: μια στιγμή ευχαρίστησης και στη συνέχεια πολύ πόνο, γιατί αυτή είναι η φύση της επιθυμίας. Αυτή είναι η βάση κάθε ηθικής κατάρτισης. Η αιτία του πόνου είναι η επιθυμία. Αν ενεργείς σύμφωνα με την επιθυμία, φέρνεις πόνο.
Έτσι, αν δεν μπορείτε να το δείτε, τότε η Neshamah σας είναι ανενεργή. Μπορείτε να το ενεργοποιήσετε ωστόσο, εάν έχετε προπόνηση και ενέργεια. Πού αρχίζει η εκπαίδευση; Με τον Nephesh και τον Ruach.
Η εκπαίδευση αρχίζει με την ηθική: ruach (διαίσθηση, συνείδηση) πρέπει να εκπαιδεύσει nephesh (ψυχή ζώων). Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο κάθε θρησκεία στον κόσμο αρχίζει με την εκπαίδευση στην ηθική. Κάθε θρησκεία λέει, ́ ́Μην κάνεις όλα αυτά τα πράγματα. Αντ 'αυτού, κάντε αυτά τα πράγματα. Σταματήστε τις επιβλαβείς ενέργειες. Υιοθετήστε ευεργετικές δράσεις». Ξεκινούν με την ηθική λόγω αιτίας και αποτελέσματος: οι πράξεις παράγουν συνέπειες. Οι πράξεις μας επηρεάζουν τη συνείδησή μας. Όταν ενεργείτε σύμφωνα με τις επιθυμίες, φορτίζετε το νεφές με τον εθισμό του στις αισθήσεις (Λαγνεία, Υπερηφάνεια, Θυμός). Και όταν η Νεφές είναι φορτισμένη με αυτόν τον εθισμό στις αισθήσεις, αυτό είναι το μόνο που βλέπει. Ο Ruach είναι εκεί και λέει «Όχι, μην το κάνεις αυτό», δίνει μια ηθική ώθηση, μια διαισθητική συνείδηση. «Μην το κάνεις αυτό». Αλλά ο Nephesh λέει: «Θέλω. Δεν με νοιάζει», και ακολουθούμε τη νεφές. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο υποφέρουμε. Γι' αυτό είμαστε πνευματικά τυφλοί. Γι' αυτό δεν βλέπουμε τον Θεό.
Για να μάθετε να βλέπετε τη θεότητα, σταματήστε την επιβλαβή δράση. Υιοθετήστε ευεργετική δράση. Διατηρήστε την ενέργεια και δώστε την στη συνείδηση, έτσι ώστε το ruach να μπορεί να κυριαρχήσει στη nephesh, και όταν αυτή γίνει ισχυρότερη, έχει πρόσβαση στη neshamah. Η ενέργεια που ο Νεφές θα σπαταλούσε μέσω των επιβλαβών συνηθειών του μετατρέπεται σε κάτι όμορφο και πνευματικό. Το αποτέλεσμα είναι ότι το ruach ενισχύεται και συνδέει το nepesh με το neshamah. Η ψυχή γίνεται δυνατή, ακτινοβόλος. Στη συνέχεια, όταν κλείνετε τα μάτια σας για να διαλογιστείτε, όταν ξαπλώνετε τη νύχτα για να κοιμηθείτε, αντί η ψυχή σας να βγει από το σώμα και να ακολουθήσει τις επιθυμίες της ως κτηνώδης, ακατέργαστη Νεφές, αυτή η Νεφές συγκρατείται. Καθοδηγείται από το ruach (συνείδηση). Τότε, η Νεσάμα μπορεί να αντιληφθεί τη θειότητα, και αυτή η αντίληψη μοιράζεται μεταξύ των τριών όψεων της ψυχής. Έτσι, αντί να βγαίνετε έξω τη νύχτα και να ονειρεύεστε τις επιθυμίες σας και να χτυπάτε το αφεντικό σας ή να κάνετε σεξ με τον τάδε, αντ' αυτού η ψυχή σας μπορεί να σηκωθεί και να δει τη θεότητα και να μάθει.
«Όταν κάποιος αποκοιμιέται, η νεσαμά του τον αφήνει και, ανεβαίνοντας ψηλά, δίνει λογαριασμό για τις πράξεις και τις πράξεις και τα λόγια του... Κάθε πράξη, πράξη ή λέξη που λέει ή κάνει κάποιος, η νεσάμα πρέπει να δίνει λόγο γι' αυτό».– Ζοχάρ
Ο Neshamah (Geburah, η πνευματική ψυχή) έχει επίγνωση της θειότητας και έχει επίγνωση όλων των κάτω. Μέσα μας, έχεις neshamah, αλλά δεν το γνωρίζεις, αλλά έχει επίγνωση για σένα. Έχει επίγνωση όλων όσων αποτελούν μέρος του εαυτού της. Κάθε πράξη που εκτελούμε, σωματικά ή στα όνειρα, αντανακλάται στη neshamah. Στο Δέντρο της Ζωής, τι είναι δίπλα ο Neshamah; Chesed (Βούδας. Αβραάμ). Και είναι ακριβώς κάτω από την τριάδα. Έτσι, όλα όσα κάνουμε, χωρίς καμία εξαίρεση, αντανακλώνται στη Νεσαμά στη θεότητα. Κάθε σκέψη, κάθε συναίσθημα, κάθε πράξη, είναι μόνιμη, καταγράφεται, δεν μπορεί να αναιρεθεί και αντανακλάται στις μνήμες της φύσης, μέσα σου. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχετε σε μια μικρή φούσκα, όπου στο μυαλό σας ή στις σκέψεις σας ή στα συναισθήματά σας ή στη φαντασία σας μπορείτε να κάνετε ό, τι θέλετε. Αυτό είναι ψευδαίσθηση. Ακριβώς επειδή δεν μπορείτε να δείτε πέρα από αυτή τη μικρή φούσκα γύρω από το κεφάλι σας δεν σημαίνει ότι είναι αόρατη σε όλους τους άλλους. Δεν είναι. Δεν είναι αόρατη στην εσωτερική σας θεϊκότητα.
«Το נשמת (νεσαμά) του אדם (Αδάμ, άνθρωπος) είναι λυχνάρι του יהוה (Ιεχωβά), που ερευνά όλα τα εσωτερικά μέρη της κοιλιάς».—Παροιμίες 20:27
Όλα όσα συμβαίνουν στο Δέντρο της Ζωής είναι μια επέκταση της θεότητας, είναι μέρος της. Έτσι, όταν σκέφτεστε, όταν αισθάνεστε, όταν ενεργείτε, η neshamah σας αντανακλά αυτό πίσω στη θεότητα.
Είναι λογικό αν το σκεφτείτε. Πώς προσευχόμαστε; Οι περισσότεροι άνθρωποι ενώνουν τα χέρια τους, κλείνουν τα μάτια τους και σκέφτονται: «Θεέ μου, σε παρακαλώ δώσε μου αυτό, σε παρακαλώ δώσε μου εκείνο». Έτσι, αν ο Θεός μπορεί να δει αυτή τη σκέψη, πιστεύετε πραγματικά ότι έχετε έναν μικρό διακόπτη που μπορείτε να απενεργοποιήσετε για να ελέγξετε τι μπορεί να δει ο Θεός και τι δεν μπορεί να δει σε σας; Οι περισσότεροι άνθρωποι φαίνεται να το πιστεύουν αυτό. «Αυτή τη στιγμή, θα ανοίξω τον διακόπτη για να με ακούσει ο Θεός. Εντάξει: Θεέ μου, σε παρακαλώ δώσε μου αυτό και εκείνο. Θα κλείσω το διακόπτη. Τώρα ο Θεός δεν μπορεί να δει ή να ακούσει τι σκέφτομαι. Τώρα μπορώ να σκέφτομαι κακά, κακά πράγματα για τον γείτονά μου και να σκέφτομαι σεξουαλικά πράγματα για το τάδε ή το δείνα άτομο, ή να σκέφτομαι όλο το φθόνο που έχω για τον τάδε και θέλω όλα τα πράγματα που έχουν». Δεν υπάρχει διακόπτης. Όλα όσα συμβαίνουν στο μυαλό και το σώμα σας καταγράφονται από τη neshamah και μεταφέρονται στη θεότητα συνεχώς χωρίς καμία εξαίρεση. Ο Θεός σε γνωρίζει πολύ καλά.
Όταν θέλουμε να αναπτυχθούμε πνευματικά, αυτός είναι ο τρόπος: χρησιμοποιώντας αυτά τα μέρη της ψυχής. Αυτό είναι ένα έργο απόκτησης μεγάλης επίγνωσης του εαυτού μας. Δεν είναι να πιστεύεις, είναι να παρατηρείς, να έχεις επίγνωση και να αλλάζεις.
Αρχίστε να καταλαβαίνετε πώς ο νεφές είναι λάθος. Ξέρετε ότι είναι λάθος όταν ακούτε τη συνείδησή σας. Ο Ruach, η συνείδηση, είναι ο μεσάζων που λαμβάνει τις παρορμήσεις από τη neshamah μέσα μας. Η Neshamah είναι το λυχνάρι που μεταφέρει το φως της θεότητας, το οποίο αντανακλάται στο Ruach, που είναι η ηθική μας αντίληψη. Έτσι, σε ό, τι κάνουμε, σε ό, τι αντιμετωπίζουμε, σε όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, χρειαζόμαστε λίγη αυτοσυγκράτηση και επίγνωση και να ακούμε τις παρορμήσεις στην καρδιά. Η λεπτή φωνή του Ruach που λέει, «μην το κάνεις αυτό. Κάνε αυτό», Αυτή η καθοδήγηση είναι ο τρόπος με τον οποίο γνωρίζεις το σωστό από το λάθος, και ακούγοντάς το αρχίζεις να αλλάζεις τη συμπεριφορά σου, και όχι να ενεργείς σύμφωνα με τις επιθυμίες του Νεφές, αλλά, αντίθετα, να ενεργείς σύμφωνα με τις παρορμήσεις του Ρουάχ, της συνείδησης. Κάντε αυτό που είναι σωστό. Η σωτηρία βρίσκεται στις πράξεις, όχι στις πεποιθήσεις. Οι πεποιθήσεις δεν δημιουργούν συνέπειες. Η δράση το κάνει. Αν θέλετε μια θεμελιώδη αλλαγή στη ζωή σας, ενεργήστε ανάλογα. Εκτελέστε τις ενέργειες που δημιουργούν τις συνέπειες που θέλετε. Αν θέλετε μια πνευματική ζωή, μια πιο ευτυχισμένη ζωή, μια πιο ικανοποιητική ζωή, σταματήστε να ενεργείτε σύμφωνα με τις επιθυμίες. Οι επιθυμίες είναι μια ψευδαίσθηση, μια παγίδα που δημιουργεί πόνο.
"Όλο αυτό το διάστημα, η neshamah μου είναι μέσα μου και το ruach του אלוה Elah είναι στο πρόσωπό μου, τα χείλη μου δεν θα μιλήσουν κακία ή η γλώσσα μου θα πει εξαπάτηση." - Ιώβ 27
Εδώ η Αγία Γραφή δίνει πολύ σαφή καθοδήγηση για το πώς να βαδίσουμε το μονοπάτι από τα παθήματα. Είναι να έχω τη neshamah παρούσα και το ruach εδώ μαζί μου.
Η Αγία Γραφή λέει, «Το ρουάχ του Ηλά». Στα αγγλικά אלוה Elah μεταφράζεται ως "Θεός", αλλά η εβραϊκή λέξη אלוה Elah είναι θηλυκή. Δεν σημαίνει τον Θεό ως αρσενικό (αυτό θα γραφόταν ως אל). Elah אלוה σημαίνει «θεά».
Η θεά είναι η Θεϊκή μας Μητέρα. Ναι, η Αγία Γραφή μιλάει για τη Θεϊκή Μητέρα. Δεν το μετέφρασαν έτσι, έτσι όλοι πιστεύουν ότι ο Θεός είναι αρσενικός. Ένας μοναδικός αρσενικός θεός που δημιουργεί τα πάντα δεν έχει νόημα. Η πραγματικότητα είναι ότι αυτό που ονομάζουμε Θεό είναι στην πραγματικότητα μια άμορφη, χωρίς φύλο νοημοσύνη που εκφράζεται με διάφορες μορφές προκειμένου να δημιουργήσει και να διαχειριστεί τη δημιουργία. Η Θεϊκή Μητέρα, אלוה Elah, είναι η θηλυκή όψη της θεότητας, ο ενεργός εκφραστής της παθητικής ή κρυμμένης αρσενικής αρχής. Έτσι, η άμορφη θεότητα εκφράζεται ως αρσενική και θηλυκή για να δημιουργήσει. Έτσι, το אלוה Elah είναι ισοδύναμο με αυτό που στον Ινδουισμό ονομάζεται Shakti, που σημαίνει «ενέργεια, δύναμη ζωής, πράνα».
Υπάρχει μια πολύ βαθιά σχέση μεταξύ του רוח ruach και της אלוה Elah, της Θεϊκής Μητέρας, και μπορείτε να το δείτε πολύ καθαρά αν μελετήσετε τα ελληνικά μυστήρια. Ποιος καθοδηγεί τους ήρωες σε κάθε ιστορία; Η θεά, πάντα. Ποιος γεννά τον Ιησού; Ποιος μεγαλώνει τον Μωυσή; Μια γυναίκα. Η θεά. Ολόκληρος ο δρόμος προς την απελευθέρωση καθίσταται δυνατός από αυτήν. Χωρίς αυτήν, θα ήμασταν χαμένοι.
Η Θεϊκή Μητέρα Αθηνά παρέχει στον Θησέα τον οπλισμό που χρειάζεται για να κατακτήσει τον Μινώταυρο, τη ζωώδη φύση.
Αυτή η περικοπή επισημαίνει ότι όταν έχουμε neshamah και ruach να καθοδηγούν nephesh, «Τα χείλη μου δεν θα μιλούν κακία, ούτε η γλώσσα μου θα εκστομίζει δόλο», δηλαδή, δεν θα χρησιμοποιήσουμε την ενέργεια, τη λέξη, για να δημιουργήσουμε κακό, να πούμε ψέματα. Αυτή είναι μια εσωτερική δήλωση. Δεν σημαίνει απλώς πώς μιλάτε λέξεις σωματικά. Κάθε σου πράξη είναι μια λέξη, μια έκφραση. Έτσι, αυτός είναι ένας συμβολικός τρόπος να πούμε, «δεν θα κάνουμε λάθος σε κανένα επίπεδο».
«Ω γενεά οχιών, πώς μπορείτε, όντας κακοί, να λέτε καλά πράγματα; Γιατί από την αφθονία της καρδιάς μιλάει το στόμα. Ένας καλός άνθρωπος από την καλή αποθήκη της καρδίας φέρνει καλά πράγματα: και ένας κακός άνθρωπος από την κακή αποθήκη φέρνει κακά πράγματα." - Ματθαίος 12
»Αλλά αυτά που βγαίνουν από το στόμα βγαίνουν από την καρδιά. Και μολύνουν τον άνθρωπο. Γιατί από τις καρδιές βγαίνουν κακοί λογισμοί, φόνοι, μοιχείες, πορνείες, κλοπές, ψευδομαρτυρίες, βλασφημίες...» - Ματθαίος 15
Η ελληνική λέξη καρδίαι μπορεί να σημαίνει «μυαλό, καρδιά, στομάχι, κέντρο ή εσωτερικό μέρος». Αυτό δεν σας ακούγεται σαν νεφς; Σαφώς, ο Ιησούς εξηγεί ότι η νεφές μπορεί να προκαλέσει καλοσύνη ή βλάβη, αλλά εξαρτάται από εμάς ποια.
Η σχέση μεταξύ neshamah, ruach και nephesh αντιπροσωπεύεται ως τρίγωνο και περιγράφεται στο Zohar:
"Το nephesh και το ruach είναι οι δύο γωνίες στη βάση ενός τριγώνου και με εκείνη της κορυφής σχηματίζουν μια ολόκληρη ή τέλεια φιγούρα. Όταν η νεσαμά επικρατεί και κυβερνά μέσα σε ένα πρόσωπο, γίνεται κανείς άγιος και θεϊκός, γιατί τότε αρχίζει να αντανακλά την εικόνα ή την ομοίωση του Αγίου. Το νεφές είναι το κατώτερο μέρος της ατομικότητας και η προσωπική του εκδήλωση είναι το εξωτερικό υλικό σώμα. Χωρίς το ένα, το άλλο δεν θα μπορούσε να υπάρξει. Όπως το σώμα είναι για το nephesh έτσι είναι αυτό το nephesh για το ruach. Το ruach είναι ανώτερο από το nephesh και αναφέρεται με τα λόγια, «Μέχρι το ruach (μεταφρασμένο πνεύμα) να χυθεί επάνω μας από ψηλά». Ο κατώτερος εαυτός, που αποτελείται από nephesh και ruach, είναι επιρρεπής στην επιρροή του neshama που ενεργεί πάνω του. Έτσι, υπάρχει μια λογική και στενή σύνδεση και σχέση μεταξύ αυτών των τριών μερών κάθε ατομικότητας, σχηματίζοντας μια κλίμακα ανέλιξης από τη νεφές στη νεσάμα, της οποίας η φύση και η ύπαρξη, η παρούσα σύνδεσή της με την ψυχή και η δική της μελλοντική κατάσταση και πεπρωμένο, είναι ένα πολύ βαθύ μυστήριο. Αν και πέρα από την ανθρώπινη κατανόηση, μέσω και μέσω του διαλογισμού επ' αυτού, μπορούμε σωστά να συμπεράνουμε ότι όλοι οι βαθμοί ύπαρξης μεταξύ του κατώτερου και του υψηλότερου, μεταξύ ενός ανθρώπινου όντος και του ζωόφυτου από τη μία πλευρά και μεταξύ ενός ανθρώπινου όντος και του αρχαγγέλου από την άλλη, αν και άπειροι σε αριθμό, δεν είναι παρά όροι στην άπειρη σειρά της οργανικής και ανόργανης ζωής. η ολοκλήρωση και η σύνοψη της οποίας είναι το Θείο, η ζωή όλων των ζωών, η πηγή όλης της ύπαρξης».
Η Βίβλος λέει,
«Μάλιστα, στον δρόμο των κρίσεών σου, Κύριε, σε περιμέναμε; Η επιθυμία του νεφέσ μας είναι στο όνομά Σου και στην ανάμνησή Σου. Με τον ανιψιό μου σε επιθυμούσα τη νύχτα. Μάλιστα, με το ρούαχ μου μέσα μου θα σε αναζητήσω νωρίς: γιατί όταν οι κρίσεις σου είναι στη γη, οι κάτοικοι του κόσμου θα μάθουν τη δικαιοσύνη».—Ησαΐας 26
Αυτή η περικοπή δείχνει πώς ένα άτομο που βαδίζει πραγματικά στο μονοπάτι της ανάπτυξης της συνείδησης, της ψυχής του, έχει τον Νεφές του εστιασμένο, εκπαιδευμένο προς την ενθύμηση του Θεού.
Θυμηθείτε, η αντίληψη της θειότητας είναι μια λειτουργία του neshamah, η οποία την αντανακλά στο ruach ως συνείδηση, και το ruach το παρέχει αυτό στον nephesh. Το να έχεις τον νεφές «να θυμάσαι το όνομά σου και την ανάμνησή σου» σημαίνει να έχεις έναν νεφές που είναι πολύ καλά εκπαιδευμένος. Δεν είναι σκλάβος της επιθυμίας, αλλά υπηρετεί πρόθυμα τη συνείδηση, εστιάζοντας στη θεότητα.
"Ο νεφός μου χαίρεται σε μένα κατά τη διάρκεια της νύχτας..."
Αυτό είναι πολύ σαφές. Κατά τη διάρκεια της νύχτας, το nephesh βγαίνει από το σώμα. Αυτό ονειρευόμαστε. Τι ονειρευόμαστε; Ονειρευόμαστε και βιώνουμε τον παράδεισο; Μιλήστε με τους αγγέλους; Μιλήστε με τους θεούς; Οι βούδες; Οι δάσκαλοι; Ή όταν ονειρευόμαστε, πηγαίνουμε στη δουλειά; Πάμε σχολείο; Είμαστε παγιδευμένοι σε σεξουαλικές πράξεις ή βία ή περίεργες ασάφειες όλη τη νύχτα; Η ζωή των ονείρων μας δείχνει μια πολύ σαφή ένδειξη της ανάπτυξης της ψυχής μας, πού βρισκόμαστε, τι πρέπει να κάνουμε. Όταν εκπαιδεύετε σωστά τον νεφό σας, τα όνειρά σας θα αλλάξουν. Αντί να επαναλαμβάνετε την εγκόσμια ζωή σας στα όνειρα, θα αρχίσετε να βιώνετε τους ανώτερους κόσμους, τους ουρανούς.
"Όταν ένα άτομο αποσύρεται για να ξεκουραστεί τη νύχτα, το nephesh αφήνει το σώμα και ανεβαίνει ψηλά. Αν ειπωθεί το ίδιο κάνουν όλες οι ψυχές, δεν είναι έτσι, γιατί δεν ανεβαίνουν όλες και βλέπουν το πρόσωπο του βασιλιά. Όταν το νεφές φεύγει από το σώμα, η σύνδεσή του με το σώμα παραμένει άθικτη, μέσω αυτού που ονομάζεται ασημένιο κορδόνι ή μαγνητική γραβάτα. Στην ανάβασή του περνά μέσα από πλήθος στοιχειακών, μέχρι να φτάσει και να φτάσει στην περιοχή του φωτός και της καθαρότητας. Αν βρεθεί αμόλυντο και αμόλυντο από οποιαδήποτε ανήθικη ή άδικη πράξη και πράξη που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της προηγούμενης ημέρας, ανεβαίνει ακόμα ψηλότερα. Αν, αντίθετα, φέρει το παραμικρό σημάδι ή κηλίδα κακού, αυτά τα στοιχειώδη πνεύματα συγκεντρώνονται γύρω του, αποτρέποντας την άνοδό του με ευχάριστες αυταπάτες μελλοντικής ευτυχίας ή με οράματα απόλαυσης που ποτέ δεν πραγματοποιούνται και δεν εκπληρώνονται. Σε αυτή την κατάσταση των ψεύτικων και απατηλών ονείρων, παραμένει κατά τη διάρκεια της νύχτας μέχρι να επιστρέψει και, ξαναμπαίνοντας στο σώμα του, να ξυπνήσει. Μακάριοι οι δίκαιοι στους οποίους ο Άγιος αποκαλύπτει τα μυστικά του πράγματα με όραμα ή όνειρο, έτσι ώστε να προειδοποιούνται και να διαφυλάσσονται από ερχόμενες και επιβεβλημένες κρίσεις και συμφορές. Αλλοίμονο όμως σ' εκείνους τους κακούς και κακοποιούς που διαφθείρουν τον εαυτό τους και στο σώμα και στην ψυχή.
«Σημειώστε ότι όταν οι καθαροί και αμόλυντοι αποσυρθούν για να αναπαυθούν, οι ψυχές τους ανεβαίνοντας μέσα από όλες τις ενδιάμεσες διαφορετικές στρατιές και βαθμούς στοιχειωδών πνευμάτων, κατευθύνουν την πορεία τους προς την περιοχή των αγνών πνευμάτων, ωθούμενες και καθοδηγούμενες εκεί από τις δικές τους εσωτερικές παρορμήσεις και, πριν ξημερώσει η μέρα, εισέρχονται σε στοργικές επαφές και συνομιλούν με συγγενείς ψυχές. Και, μαζί τους, δείτε τη δόξα του ουράνιου βασιλιά και επισκεφθείτε τους υπέροχους ναούς του. Αυτός που έχει φτάσει σε αυτό το στάδιο και την κατάσταση της πνευματικής ανάπτυξης στην ανώτερη και θεϊκή ζωή, θα βρει μια αιώνια μερίδα στον μελλοντικό κόσμο, και επίσης ότι η ψυχή του θα γίνει μια κιβωτός για τον πραγματικό του εαυτό, ο οποίος, όταν ενωθεί και αναμειχθεί σε έναν, το τελειοποιημένο ον προχωρά στην αιώνια ανάβασή του προς τον Άγιο, Διότι από το θείο το έχει, το πνεύμα αναδύεται, και προς το θείο θέλημα επιστρέφει επί μακρόν. Αυτό εννοούσε τότε ο ψαλμωδός: «Η ψυχή μου ποθεί μετά από σένα τη νύχτα», δηλαδή επιθυμεί να ανέβει στην πηγή της και δεν θα υποφέρει τίποτα για να την εκτρέψει από την πορεία της.
Η λέξη nephesh (ψυχή) προσδιορίζει τον κατώτερο εαυτό κατά τη διάρκεια του ύπνου, ενώ ο όρος «ruach» εφαρμόζεται σε αυτόν στην κατάσταση εγρήγορσης και δραστηριότητάς του στο γήινο πεδίο. Το nephesh και το ruach προέρχονται από την ίδια προέλευση, όντας μόνο παραγωγές μιας αρχής, του πνεύματος. Έτσι, λοιπόν, κάθε άτομο είναι ένας μικρόκοσμος, ένα αντίγραφο ή παράδειγμα του σύμπαντος, μια αντανάκλαση της θείας φύσης, της Υπέρτατης Σοφίας».– Ζοχάρ
Αυτός που αναπτύσσει τον neshamah, τον ruach και τον nephesh έχουν τη ζωτικότητα και την όρεξή τους εκπαιδευμένη από ηθική αντίληψη, και έτσι αποκτούν αντίληψη της θειότητας. Στη συνέχεια, υπάρχει μια μακρά διαδικασία ανάπτυξης προκειμένου να φτάσουμε σε δύο ανώτερες όψεις της ψυχής, οι οποίες ονομάζονται Chaiah και Yehidah. Chaiah σημαίνει «δύναμη της θεότητας». Yehidah σημαίνει «ενότητα, ενότητα». Ένας τέλειος άνθρωπος έχει εκπαιδεύσει πλήρως τον neshamah, τον ruach και τον nephesh, έχει αποκτήσει τον Chaiah (τη δύναμη της θεότητας) και στη συνέχεια αποκτά τον Yehidah: γίνονται ένα με τη θεότητα. Αυτή είναι η διαδικασία σύνθεσης. Αυτό είναι ένα μακρύ έργο και δεν είναι εύκολο ούτε παραχωρείται από τον Θεό από καπρίτσιο.
Αυτή η περικοπή στην Αγία Γραφή εξηγεί πώς δημιουργείται ένας τέλειος άνθρωπος:
»Και יהוה אלהים [Ιεχωβά Ελοχίμ] έπλασε τον Αδάμ από το χώμα της γης, και εμφύσησε στα ρουθούνια του το נשמת חיים [νεσαμόθ τσαγίμ, μεταφρασμένο ως 'πνοή ζωής']· και ο Αδάμ έγινε נפש חיה [νεφές χαΐας, 'ζωντανή ψυχή']».—Γένεση 2:7
Neshamoth-Chaiyim, που είναι πληθυντικός Neshamah, σε συνδυασμό με πληθυντικό Chaiah. Έτσι, ο αρχέγονος Αδάμ έλαβε το Neshamoth chayim είναι η ένωση του neshamah και του chaiah, που είναι αντίληψη της θεότητας και δύναμη της θεότητας. Έχοντας αυτή την ένωση, «ο Αδάμ έγινε Νεφές-Χαΐας».
Δηλαδή, ο νεφές τότε ενώνεται με τον chaiah, τη δύναμη της θεότητας. Ο νεφές δεν μπορεί ποτέ να λάβει αυτή τη δύναμη μέχρι να το αξίζει. Για να έχει η νεφές τη δύναμη της θεότητας, πρέπει να είναι τόσο αγνή όσο η θεότητα.
«Γίνετε τέλειοι όπως ο πατέρας σας στον ουρανό είναι τέλειος».
Αυτή η διαδικασία είναι πολύ μεγάλη. Το έχουμε εξηγήσει στις τελευταίες διαλέξεις, αλλά στη σύνθεση, είναι να ξεκινήσουμε με την εκπαίδευση της συνείδησής μας και τη διατήρηση της ενέργειας. Μόλις αυτή η διαδικασία είναι σε εξέλιξη, ξεκινάμε μια διαδικασία σταδιακής ανόδου μέσω σταδίων εσωτερικής ανάπτυξης. Όπως εξηγήσαμε στην προηγούμενη διάλεξη, το πρώτο βουνό είναι να δημιουργήσει τα ηλιακά σώματα. Τώρα, ονομάζουμε αυτά στη σύνθεσή τους, «ψυχή», επειδή αυτά τα δοχεία παρέχουν έναν αρχικό βαθμό μονιμότητας για τη συνείδηση. Στην παρούσα κατάστασή μας, η συνείδησή μας κατοικεί σε σώματα που η φύση μας έδωσε δωρεάν και η φύση θα τα πάρει πίσω. Οι θήκες ή τα αδρανή που χρησιμοποιούμε δεν ανήκουν σε εμάς, αλλά στη φύση.
Για να εδραιώσουμε κάτι διαρκές, φτιάχνουμε τα ηλιακά σώματα, τα οποία σχηματίζονται από τη Δεύτερη Γέννηση που περιγράφεται από τον Ιησού και κρύβονται σε κάθε θρησκεία και μυθολογία. Τα ηλιακά σώματα συμβολίζονται από την πανοπλία και τα όπλα που δίνει η Θεϊκή Μητέρα στους ήρωες. Ο Ιησούς ονόμασε τα ηλιακά σώματα γαμήλιο ένδυμα και στην Παλαιά Διαθήκη συμβολίζονται ως το άρμα του Ιεζεκιήλ, ενώ στα αιγυπτιακά μυστήρια ονομάζονται Sahu, Ka, Ba, τα άλλα σώματα της ψυχής και στην Καμπάλα ονομάζονται Merkabah. Είναι δοχεία που χρησιμοποιεί η ψυχή, με τον ίδιο τρόπο που η ψυχή μας χρησιμοποιεί τώρα το φυσικό μας σώμα.
Επειδή δεν έχουμε αναπτύξει αυτά τα σώματα, έχουμε μόνο νεφές, ρουάχ και νεσαμά στην υπανάπτυκτη μορφή τους, μας ρίχνουν μέσα από τον κύκλο της φύσης σύμφωνα με τις πράξεις μας. Ανακυκλωνόμαστε επανειλημμένα από σώμα σε σώμα και από κύκλο σε κύκλο, οδηγούμενοι από τις δυνάμεις της φύσης, πάνω στις οποίες δεν έχουμε κανέναν έλεγχο. Ο τρόπος για να ξεφύγουμε από αυτόν τον τροχό είναι να αναπτύξουμε την ψυχή. Πρώτον, μέσω αυτής της εκπαίδευσης, δεύτερον, μέσω της δημιουργίας των ηλιακών σωμάτων. Όταν δημιουργούμε τα ηλιακά σώματα, μας δίνουν το πρώτο βήμα από αυτόν τον τροχό.
Κάποιος που έχει αναπτύξει τα ηλιακά σώματα μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτά τα σώματα μετά το θάνατο για να διατηρηθεί συνειδητά στους εσωτερικούς κόσμους και να συνεχίσει να εργάζεται εκεί ή να ενσαρκωθεί σε ένα νέο σώμα σύμφωνα με το κάρμα του. Έτσι, τους παρέχει ένα βαθμό σταθερότητας εσωτερικά. Αν φανταστείτε έναν πολύ χαοτικό ωκεανό που αναδεύεται, έτσι είναι ο κόσμος όχι μόνο φυσικά, αλλά και σε εσωτερικό επίπεδο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα όνειρά μας είναι χαοτικά και συγκεχυμένα. Αυτό θα βιώσουμε και μετά θάνατον. Αν έχουμε τα ηλιακά σώματα, έχουμε θωράκιση, προστασία, που παρέχουν σταθερότητα και διαύγεια σε αυτούς τους κόσμους.
Η ανάπτυξη της ψυχής είναι αυτό που ξεκινά τη διαδικασία εξόδου από τους επαναλαμβανόμενους κύκλους του πόνου. Αν αναπτυχθούμε όλο και περισσότερο, επιτυγχάνουμε όλο και μεγαλύτερο βαθμό αυτονομίας ή διαχωρισμού από τον τροχό. Η πλήρης ανάπτυξη της ψυχής είναι το μόνο πράγμα που μας επιτρέπει να απελευθερωθούμε εντελώς από τις μηχανικές διαδικασίες της φύσης. Και αυτό είναι ένα μακρύ έργο, το οποίο περιγράψαμε σε προηγούμενες διαλέξεις.
Το θέμα εδώ είναι να καταλάβουμε ότι η λέξη «ψυχή» έχει επίπεδα εφαρμογής.
Γι' αυτό ο Ιησούς είπε:
«Στην υπομονή σας κατέχετε τις ψυχικές σας ψυχές».—Λουκάς 21:19
Σημειώστε ότι η λέξη ψυχές είναι πληθυντικός. Ο Ιησούς δεν είπε «απόκτησε την ψυχή σου», ενικός. Είπε πληθυντικό «ψυχές», επειδή ήξερε τι σας εξηγούμε σήμερα. Η λέξη εδώ στα ελληνικά είναι «ψυχές», πληθυντικός. Δεν έχουμε ακόμα την ψυχή μας. Πρέπει να τα αποκτήσουμε, πρέπει να τα αναπτύξουμε. Εξήγησε πώς να το κάνει, αμέσως μετά από αυτή τη φράση είπε:
"Παρατηρήστε τον εαυτό σας μήπως σε οποιαδήποτε στιγμή η καρδία σας υπερφορτωθεί με μέθη ακολασίας και μέθης και περισπασμούς αυτής της ζωής, και έτσι εκείνη την ημέρα που όλα τελειώνουν θα έρθει πάνω σας χωρίς να το καταλάβετε. Γιατί σαν παγίδα θα έρθει σε όλα όσα κατοικούν στο πρόσωπο ολόκληρης της γης. Προσέξτε, λοιπόν, συνειδητά, και προσευχηθείτε πάντοτε, ώστε να θεωρηθείτε άξιοι να ξεφύγετε από όλα αυτά που θα συμβούν και να σταθείτε [αφυπνισμένοι] ενώπιον του γιου του ανθρώπου».—Λουκάς 21:34-36
Ο Ιησούς, ο κύριος της Καμπάλα, εξήγησε σε αυτό το πρώτο μέρος: «Παρατηρήστε τον εαυτό σας μήπως ποτέ [οι καρδιές σας] υπερφορτωθούν». Η ελληνική λέξη καρδίαι μπορεί να σημαίνει «μυαλό, καρδιά, στομάχι, κέντρο ή εσωτερικό μέρος». Σαφώς, αυτό δείχνει nephesh.
Μας λέει να μην αφήσουμε τη νεφές να υπερφορτωθεί με αισθησιακές απολαύσεις, περισπασμούς, λαγνεία, τις μεθύσεις της ακολασίας και της μέθης και τους περισπασμούς αυτής της ζωής. Λέει να κρατήσετε τη συνείδησή σας καθαρή από αυτό. Μην αποσπάται η προσοχή σας από τον κόσμο και από τις επιθυμίες του ανιψιού σας, επειδή οι επιθυμίες του νεφέσ σας θα προκαλέσουν την αποσύνδεση του ρουάχ και της νεσάμα.
Αυτό το απόσπασμα συμβαίνει αφού περιέγραψε πώς όλα τα πράγματα στον κόσμο τελειώνουν. Καθετί. Έτσι, δείχνει το ίδιο πράγμα που δίδαξε ο Βούδας: όλα τα πράγματα είναι παροδικά. Μην προσκολλάστε. Μην ανησυχείτε για τον κόσμο. Επικεντρωθείτε στα πράγματα που διαρκούν, που είναι η συνείδηση. Αναπτύξτε την ψυχή σας έτσι ώστε όταν έρθει ο θάνατος, να είστε έτοιμοι.
«Μακάριοι οι καθαροί στην καρδιά· γιατί θα δουν τον Θεό».—Ιησούς, Ματθαίος 5:8
«Κάθε ψυχή [νεφές] ας καθοδηγείται από την ανώτερη εξουσία [δύναμη επιλογής· Δύναμη, συνείδηση: Neshamah και Ruach]. Διότι δεν υπάρχει εξουσία [δύναμη επιλογής· δύναμη: συνείδηση] αλλά αυτό που δίνεται από τον Θεό: οι εξουσιές [δύναμη επιλογής· δύναμη] που είναι διευθετούνται από τον Θεό. Όποιος λοιπόν αντιστέκεται στην εξουσία [neshamah και ruach], αντιστέκεται στη διευθέτηση του Θεού: και εκείνοι που αντιστέκονται θα λάβουν για τον εαυτό τους καταδίκη. Γιατί οι άρχοντες [ηγέτες] δεν είναι τρόμος για τα καλά έργα, αλλά για τα κακά. Δεν φοβάσαι λοιπόν τη δύναμη της επιλογής; Κάνε αυτό που είναι καλό, και θα έχεις έπαινο για το ίδιο: Γιατί αυτοί [ο νεσαμά και ο ρουάχ] είναι υπηρέτες του Θεού σε σένα για καλό. Αλλά αν κάνεις αυτό που είναι κακό, να φοβάσαι. γιατί δεν φέρουν το σπαθί μάταια: επειδή είναι οι υπηρέτες του Θεού, ένας εκδικητής για να [εκτελέσει] οργή εναντίον εκείνου που κάνει κακό [με αιτία και αποτέλεσμα: κάρμα]. Επομένως, [εσείς] πρέπει να υποτάσσεστε, όχι μόνο για οργή, αλλά και για χάρη της συνείδησης. Διότι γι' αυτόν τον λόγο αποτίετε φόρο τιμής επίσης: επειδή είναι υπηρέτες του Θεού, φροντίζοντας συνεχώς γι' αυτό ακριβώς το πράγμα. Αποδώστε λοιπόν σε όλες τις οφειλές τους: φόρο τιμής σε ποιον [οφείλεται]· έθιμο σε ποιον έθιμο; φόβος σε ποιον φοβούνται. τιμή σε ποιον τιμή. Δεν χρωστάμε τίποτα στον άνθρωπο, παρά να αγαπάμε ο ένας τον άλλον: γιατί αυτός που αγαπά τον άλλον έχει εκπληρώσει το νόμο. Γι' αυτό, δεν θα μοιχεύσεις, δεν θα σκοτώσεις, δεν θα κλέψεις, δεν θα ψευδομαρτυρήσεις, δεν θα επιζητήσεις. Και αν υπάρχει κάποια άλλη εντολή, αυτή κατανοείται εν συντομία σε αυτό το ρητό, δηλαδή, Θα αγαπάς τον πλησίον σου όπως τον εαυτό σου. Η αγάπη [Έρωτας, Χριστός] δεν βλάπτει τον πλησίον του: επομένως η αγάπη [είναι] η εκπλήρωση του νόμου. Και αυτό, γνωρίζοντας τον χρόνο, ότι τώρα [είναι] καιρός να ξυπνήσουμε από τον ύπνο: γιατί τώρα [είναι] η σωτηρία μας πιο κοντά από ό, τι όταν πιστεύαμε. Η νύχτα έχει περάσει πολύ, η μέρα πλησιάζει: ας αποτινάξουμε λοιπόν τα έργα του σκότους [τα ελαττώματά μας], και ας φορέσουμε την πανοπλία του φωτός [τα ηλιακά σώματα]. Ας περπατήσουμε ειλικρινά, όπως την ημέρα. Όχι σε ταραχές και μέθη, όχι σε θαλάμους και αναλγησία, όχι σε διαμάχες και φθόνο. Αλλά φορέστε τον Κύριο Ιησού Χριστό, και μην προνοείτε για σάρξ [τη ζωώδη φύση του ανθρώπου: νεφές], για να [εκπληρώσετε] τις επιθυμίες [του]».—Ρωμαίους 13